NAGYBECSKEREKI EGYHÁZMEGYEI SAJTÓIRODA

Találkozás Ferenc pápával

Ötven fiatallal indultunk útra április 28-án, az átlag életkor 19 év volt. A csoportunk kétnyelvű volt, magyar és horvát. Voltak olyan fiatalok akiknek e két nyelv egyike nem volt éppen magaslati szinteken, ők angol nyelven kommunikáltak egymással, érdekes kis csoport!
A délutáni órákban megérkeztünk a verbiták által működtetett Szent Arnold lelkigyakorlatos házba, ahol szálásunk volt. A pénteki vacsora után a budai vár látogatása volt a tervben és a fiatalokkal való megegyezéssel az eső ellenére is sétáltunk és ismerkedtünk Budával és a Pesti látványosságokkal. A szombati nap egy kicsit pihentetően indult a reggeli után autóbusszal elmentünk a Hősök terére ahol három óra szabad program volt, egyesek a vidámparkban, mások a helyi látványosságokat tekintették meg. A fiatalok tartották magukat a programokhoz és 13 órakor elindultunk a Papp László Arénába. A belépés szigorúan ellenőrzött volt. Az arénában 15 órakor kezdődött a program. Különböző tanúvallomások és kis koncertek voltak Ferenc pápa megérkezéséig. Amikor a pápa megérkezett akkor körül ment a kis elektromos kocsijával az arénában. Szentatya egy beszédet intézett a fiatalokhoz, ami tanulságos volt. A szentatya távozása után szentségimádás következett.
A vasárnapunk korán kezdődött, mert reggel hatkor indultunk a Kossuth térre. A pápai szentmise megható volt a számunkra, még ha csak kivetítőn keresztül tudtunk csak részt venni a szentmisén. Az ebéd után teli szívvel és lélekben megújulva indultunk haza.
A hétvége minden fiatal számára élménnyel teli volt, amelyről az alábbiakban néhányan beszámolót közlünk.

Kurunczi Kira:
Óriási nagy megtiszteltetés hogy ilyen fiatalon ilyen élményben részesülhettem, hogy láthattam a pápát. Mindenkinek hálás vagyok, aki segített a szervezetben és lehetővé tette, hogy eljussunk.
Péntek reggel volt az indulás, áldást kaptunk a püspöktől és útnak is indultunk. Az út gyorsabban eltelt, mint gondoltam volna. A verbiták biztosítottak a szállásunkat és az étkezéseink nagy részét. Miután mindenki elfoglalta saját szobáját és elfogyasztotta a vacsorát el is indultunk várost nézni. Meglátogattuk a Budai várnegyedet, a Halászbástyát és a Mátyás templomot. Elképesztő élmény volt ezeket a helyeket látni. Másnap felkelés után elindultunk a hősök terére. Miután ott szétnéztünk elindultunk gyalog felfedezni a környéket. Megnéztük a Néprajzi múzeumot, a Magyar Mezőgazdasági múzeumot, a Vajdahunyad várát és még volt időnk a vidámparkban is szétnézni. A városnézés után elmentünk a Budapest Arénába hiszen ott találkozunk Ferenc pápával. Csodálatos élmény volt, egyszerűen hihetetlen. Szavakba nem tudom önteni az érzelmeket, amiket ott éreztem. A fellépők csodát műveletek, a pápa szavai meg nagyon melyre szólóak voltak. A napot vacsorával zártuk és utána mentünk is aludni, hiszen vasárnap korán kellett kelni, hogy időben oda tudjunk érni a szentmisére. Hosszas várakozás és álldogálás után bejutottunk az elkerített területre ahol a mise volt. Igaz hogy a misét csak a távolból figyelhettük egy vászonról, de akkor is fantasztikus volt. A szentmise után volt egy gyors ebédünk és el is indultunk haza.
Rettentően örülök, hogy elmentem, hiszen ez egy felejthetetlen élmény volt, és biztos vagyok benne, hogy büszkén és örömteli érzésekkel mesélek erről a kalandunkról.

Lázár Emília:
Mikor meghirdették, hogy lehet menni a pápalátogatásra, gondoltam, hogy nagyon sok új emléket szerezhetek. Főleg, hogy nagyon sok barátom és barátnőm jönne.
Pénteken délelőtt volt az indulás, ami azt jelenti, hogy ki kellett hagynunk az iskolát. Kb. 6 óra út után meg is érkeztünk a szállásunkra, ahol már vártak bennünket finom vacsorával. Péntek esti programunk a budai vár meglátogatása volt. Megtekinthettük a Mátyás templomot, és ami a legszebb volt számomra a kilátás a Halászbástyáról. Majd miután a szállásra értünk egy jót kártyáztunk. Szombat reggel korábban keltünk, mint a többiek, mert elmentünk kávét venni a közeli kisboltba. Megkávéztunk, s reggeliztünk, az után városnézésre indult a nagy csapat. Megérkeztünk a Hősök terére, s ez után kisebb csapatokban indultunk a város felfedezésére. Felmentünk a Néprajzi Múzeum tetejére, amelyről nagyon szép volt a kilátás, s utána egy vidámparkra találtunk. Felültünk egy nagyon magas körhintára, azután pedig egy kisebb óriáskerékre. Megpihentünk majd a következő célunk a hőlégballon volt, de kitértünk a Mezőgazdasági Múzeumhoz és a Vajdahunyad várhoz. Kis idő után megérkeztünk a hőlégballonhoz, majd már indultunk is vissza a Hősök terére. Leültünk s énekeltünk közösen, majd kicsit később indultunk a buszra. Mikor megérkeztünk a Papp László Sportarénához szigorú ellenőrzésen estünk át. Majd mikor elfoglalta mindenki a helyét el is kezdődött az esemény. Több ezer fiatal volt az arénában, kadétok, cserkészek, animátorok, és nagyon sok személy még. Sok szép éneket hallhattunk több előadótól. Kis várakozás után Ferenc pápa is előbújt, és körbement a kis autójával. A legmeghatóbb pillanat az volt számomra, amikor a Szentatya odament kezet fogni a mozgássérültekkel. Sok bölcs mondat után, hallhatunk még pár éneket, és utána már be is fejeződött az esemény. Egy kis idő után meg is találtuk az éttermet amit kerestünk, ott megvacsoráztunk, miután visszaértünk a szállásra elmentünk egy kis édeset is elfogyasztani a „Meki”-be. Szombat este kicsit problémás volt az alvás, pár személy hangoskodott, de elaludtunk. 3 óra alvás után elindultunk a Parlamenthez ahol a szentmisét a Szentatya tartotta. Elég hosszú mise volt, hosszabb a szokásosnál. Majd a Szent István bazilika mögött visszaérkeztünk a buszunkhoz, majd vissza indultunk a szállásunkra, ahol már készen volt a finom meleg ebéd. Majd 2 fele elindultunk haza, vagyis előbb a Tesco-ba, mindenki bevásárolva ért vissza a buszba és indultunk is haza. Nagyon örülök, hogy elmentem, és hogy ilyen szép emlékeket szereztem, elgondolkodtam pár dolgon amit a Szentatya mondott.

Pozsári Szelina:
Péntek reggel nagyon izgatottan ébredtem, hisz kezdetét veszi a magyarországi kirándulás amikor is találkozhatunk Ferenc pápával.
Apukám elvitt a Nagybecskereki Püspökségre, ahol az indulás előtt a püspök áldást adott az utunkra. Olyan 11 óra körül már el is indultunk. Az út nyugisan telt, beszélgettünk, zenét hallgattunk. Délután 6 óra körül érkeztünk meg Budapestre a Szent Arnold lelkigyakorlatos házba, ami a szállásunk volt ez a 3 nap alatt. Elkaptuk a szobánkat, lepakoltunk, megvacsoráztunk, majd elindultunk várost nézni, ahol láttuk a magyarországi parlamentet, és még sok más érdekességet. Másnap reggeli után, a Szabadság térre mentünk. Itt rengeteg érdekességet láttunk. Séta közben egy kis vásárra találtunk, ahol rengeteg minden volt. Különböző árusok, ételek, érdekességek. A mi figyelmünket a vidámpark része ragadta meg, ahol felültünk az óriáskerékre és egy kiszállósra. Rengeteg séta után visszamentünk az autóbuszba, és indultunk a Papp László Sportarénába ahol vártuk a Pápa érkezését. Az arénában több mint 11 ezren voltunk. Helyet foglaltunk és néztük az előadást. A Pápa érkezése előtt, koncerttel szórakoztatták a nézőket. Énekelt Rúzsa Magdi, Nagy Bogi, Szandi és még sokan mások. Ezután bevonult a pápa, és egy kis beszédet tartott. A pápa kivonulása után, még volt egy szentség imádás, viszont azt már nem váruk meg, mivel fél 7- re vacsorázni mentünk a belgrádi érsekkel. Vacsora után indultunk vissza a szállásunkra. Vasárnap reggel nagyon korán keltünk, mivel már fél 6-ra az autóbuszban kellett lenni. Indultunk a Kossuth térre, ahol szintén vártuk a pápa érkezését. Rengeteg ember, több mint egy óra kellett, hogy bejussunk, mivel olyan lassan haladtunk. Ezután megérkezett a pápa. Egy 2 óra hosszas misét tartott, amit mindenki csendben figyelt. Ezután visszamentünk a szállásra, összepakoltunk, ebédeltünk és indultunk haza. Hazafele még megálltunk a Tesconál hogy vásároljunk, amit szeretnénk. Nagybecskerekre olyan fél 7 fele érkeztünk.
Ezzel véget is ért a kis kirándulás. Nekem nagyon tetszett, és nagyon jól éreztem, magam. Nagyon örültem, hogy el tudtam jutni erre a kirándulásra, és hogy tudtam találkozni a pápával.

Balog Aleksandar
Budapesti utunk és a találkozás a pápával nem akármilyen út volt. Meg kell dicsérjem a szervezőket, azokat akik kitervezték az utat. Én személyesen még sosem voltam Budapesten és sok csodálatos dolgot láttam, hiszem sok szép emlékem meg is marad. Sok új barátot is szereztem ezen az úton. Megköszönném a verbitáknak is a szíves vendéglátást, köszönettel tartozom a Nagybecskereki Püspökségnek is, hogy náluk hagyhattuk gépkocsijainkat, míg mi úton voltunk. Hálás köszönet útvezetőinknek, Tímeának és Zsoltinak is, akik mindig segítőkészek voltak és gondot viseltek rólunk. Mindannyiunk nevében még egyszer köszönöm a szervezőknek ezt a budapesti utat a találkozásra a pápával. Új és nagyon szép élmány volt számomra mindaz amit ott láttam és hallottam.